Strategické plánovanie

Nebojte sa slova „plánovanie“, plánujte skôr než budete musieť dobiehať vlak.

Strategické myslenie i strategický manažment je neobľúbenou disciplínou podnikateľov. Väčšina totiž v praxi požíva takzvanú teóriu rozhodovania od stola, na základe momentálneho stavu. Dôsledky takéhoto prístupu poznáme v podobe početných zatvorených podnikov a ľudí bez práce po každej kríze (i mimo nej).

Strategický manažment

Vývoj podnikateľského prostredia i spoločnosti je pri súčasnom nastavení hospodárskeho a ekonomického systému vystavený rýchlym zmenám v takmer každej oblasti. Silnej konkurencii. Čiernym labutiam i krízam. Veď len v priebehu posledných dvadsiatich rokov sme boli svedkami finančnej a hospodárskej krízy v roku 2007, v súčasnosti prebieha kríza spojená s COVID-19. Následkom je opäť množstvo uzavretých prevádzok a ľudí bez práce. A nedostatok odborníkov.
Dôsledkom kríz je možné predchádzať.

Zodpovedné plánovanie šetrí vaše peniaze

Či bude alebo nebude podnikateľ v konkurenčnom poli úspešný závisí od mnohých faktorov. Vyhrať vojnu, či  len jednu bitku, vyžadovalo aj v histórii perfektné plánovanie. Stratégiu i taktiku. Poznáme z histórie mená úspešných generálov. Poznáme však tiež mená a značky podnikov, ktoré zhoreli ako fakľa, pretože v plánovaní urobili chybu. Ktoré nedokázali zhodnotiť budúce možné ohrozenia. Príkladom je známa Nokia, známy Kodak. A možno i váš známy, ktorý kvôli COVID-19 zatvoril svoju prevádzku.
Nevenovali pozornosť aktuálnym trendom, či len rozvoju rezerv a skrachovali.
Strategické plánovanie pozerá roky dopredu a predvída rôzne scenáre vývoja ako i opatrenia ako ich eliminivať.

Ako vytvoriť stratégiu?

V rámci vytvárania stratégie skúmame vonkajšie aj vnútorné prostredie. Zvažujeme aj faktory, ktoré neviete ovplyvniť. Hľadáme príležitosti, ale vidíme aj ohrozenia. Skúmame politické, sociálne, legislatívne, technologické a ekonomické faktory konkrétne vplývajúce na vaše podnikanie. Zohľadňujeme segmenty konkurenčného prostredia, vnútorné prostredie podniku, definujeme pre významné oblasti pôsobenia silné a slabé stránky, príležitosti i ohrozenia.

Zakomponovať do stratégie online reklamu? Nebude to veľmi drahé? Koľko to bude stáť?
Neznalosť odpovedí a ich úlohy v plánovaní je, žiaľ, častá realita a príčina neúspechu.
Podnikanie je v podmienkach hyperkonkurencie vo svete čoraz ťažšie a ťažšie. Prežijú najschopnejší a naprispôsobovejší. Ako efektívnu stratégiu prežitia vytvoriť? Zdá sa vám to zložité?

Vašu stratégiu si vezmeme na starosť

Stratégia

Stratégia a online marketing

Text vyššie nesúvisí s online marketingom. Na pohľad. Úlohou marketingu je dosiahnuť stanovené ciele. Stanovovanie cieľov súvisí s plánovaním, a dlhodobé plánovanie súvisí so stratégiou. Sme opäť pri stratégii.
Nedostatočná alebo neexistujúca stratégia môže znamenať nejasné, alebo nedosiahnuteľné ciele, tiež veľké riziká, alebo len nevyužitie skutočných možností.

Online marketing je jednou z ciest k dosahovaniu cieľov, ktorá zohráva v poslednom desaťročí oveľa významnejšiu úlohu než si podnikatelia pripúšťajú. Predstavuje kanál, ktorý by mal byť previazaný s celkovou stratégiou. Vyžaduje podstatne širší a hlbší pohľad ako len orientácia na reklamu v Google, alebo na Facebooku. Vyžaduje znalosť prostredia, cieľových skupín, psychológie jednania s nimi, znalosť produktov i pravidiel reklamných kanálov.

Realita strategického manažmentu

Z rozhovorov s klientami vieme, že množstvo reklamných špecialistov stavia v súčasnosti úspech výlučne na online marketingu. Je možný i taký scenár, avšak len v prípade, že online špecialista rozumie celému procesu, podnikaniu a je schopný kampaň napasovať ku všetkým aktivitám a k hlavným a reálnym cieľom.

Naše kampane predchádzajú neefektívnemu čerpaniu rozpočtu a skúsenosť ukazuje, že aktívne pomáhajú dosiahovaniu cieľov za kratšie obdobie.

strategického manažmentu

Služby, marketingové a obchodné stratégie

U nás získate na mieru vypracovanú marketingovú a v prípade dohody i obchodnú stratégiu v písomnej forme. Teda niečo, k čomu sa viete vždy vrátiť, porovnať, vyhodnotiť. Rozsah záleží na odbore podnikania a náročnosti. Stratégia môže mať 30, ale aj 200 strán. Každá obsahuje reálnu analýzu makroprostredia - politické, sociálne, kultúrne, ekonomické a technologické faktory ovplyvňujúce vaše podnikanie a ich hodnotenie. Teda významné zhrnutie príležitostí a ohrození prichádzajúcich z vonkajšieho prostredia. Súčasťou stratégie môže byť po dohode tiež analýza konkurenčného prostredia.

Referencie

V dnešnej záplave firiem ktoré ponúkajú PPC reklamu sme konečne našli spoľahlivého partnera ktorý čo sľúbil to splnil a to sme za 10 rokov už spolupracovali s viacerými firmami ohľadom online reklamy a podpory predaja a bohužiaľ viackrát  sme sa sklamali. Spoluprácu vrele odporúčam, sme maximálne spokojní s prístupom a  výsledkami našich PPC reklám. Ďakujeme.

Ladislav Tahotný – Maxstore

 

Roman spolupracuje s našou školou už viac ako 4 roky. Externe zabezpečuje kompletný chod marketingového oddelenia, online marketing, obchodnú a marketingovú stratégiu a kontaktné centrum. Aj vďaka spolupráci máme už tretí rok po sebe  nárast študentov do bakalárskeho štúdia.

RNDr. Michal Mutňanský, riaditeľ školy

 

Paneurópska vysoká škola

Profital pro mě zpracovává od roku 2020 PPC kampaně zaměřené především na svatební fotografii. Díky této spolupráci jsou moje kampaně daleko efektivnější, než byly dříve. Za stejně vynaložené peníze díky tomu získávám více zákazníků, kteří se na můj web dostanou a focení si zabookují. Romana jako PPC specialistu můžu vřele doporučit.

Lukáš Kejni Vrábel – svatební fotograf

Svadobný fotograf Kenji Vrábel

Najnovšie články

Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov pre Google Ads inak

Výber správnych kľúčových slov pre reklamu vo vyhľadávaní Google Ads (Adwords), či iné PPC systémy je stále horúcou témou. Existuje mnoho známych spôsobov a tipov ako nájsť a overiť správne kľúčové slová. V tomto článku sa na to pozrieme cez vedeckú štúdiu a trochu iným spôsobom ako je bežné. Nákupný úmysel kľúčového slova Inzerent musí dobré zvážiť takzvaný …

Analýza kľúčových slov pre Google Ads inak Čítať viac

Koľko-stojí-reklama-na-Youtube-Profital

Koľko stojí reklama na Youtube?

Cenník reklamy na Youtube, prípadne nejaká presná cena za reklamu neexistuje. Avšak, tento druh reklamy je jeden z najlacnejších. Cena je to posledné, čoho by ste sa mali pri Youtube reklame obávať. O tom, koľko vás bude reklama na Youtube stáť, rozhoduje mnoho parametrov. Náklady na produkciu videa Prvým parametrom ktorý by ste mali zvažovať, sú …

Koľko stojí reklama na Youtube? Čítať viac

5 rád ako zvýšiť návštevnosť e-shopu

Stránku máte spustenú, no návštevnosť stagnuje? Nemusí byť problém v samotnom webe. Spísali sme pre vás päť tipov, ako návštevnosti vašej stránky pomôcť. Ak rozbiehate e-shop, alebo ponúkate služby či produkty prostredníctvom webovej stránky, jej návštevníci sú pre vás absolútnym základom. Čo však robiť, keď neprichádzajú? Máme pre vás päť účinných tipov, ako na vašu …

5 rád ako zvýšiť návštevnosť e-shopu Čítať viac

Chcete sa posunúť vpred? Kontaktujte nás.

     


     

    HAPPY-SK s.r.o
    Brezová 1146/65A
    90023 Viničné