Strategické plánovanie
Nebojte sa slova „plánovanie“, plánujte skôr než budete musieť dobiehať vlak.
Strategické myslenie i strategický manažment je neobľúbenou disciplínou podnikateľov. Väčšina totiž v praxi požíva takzvanú teóriu rozhodovania od stola, na základe momentálneho stavu. Dôsledky takéhoto prístupu poznáme v podobe početných zatvorených podnikov a ľudí bez práce po každej kríze (i mimo nej).
Strategický manažment
Vývoj podnikateľského prostredia i spoločnosti je pri súčasnom nastavení hospodárskeho a ekonomického systému vystavený rýchlym zmenám v takmer každej oblasti. Silnej konkurencii. Čiernym labutiam i krízam. Veď len v priebehu posledných dvadsiatich rokov sme boli svedkami finančnej a hospodárskej krízy v roku 2007, v súčasnosti prebieha kríza spojená s COVID-19. Následkom je opäť množstvo uzavretých prevádzok a ľudí bez práce. A nedostatok odborníkov.
Dôsledkom kríz je možné predchádzať.
Zodpovedné plánovanie šetrí vaše peniaze
Či bude alebo nebude podnikateľ v konkurenčnom poli úspešný závisí od mnohých faktorov. Vyhrať vojnu, či len jednu bitku, vyžadovalo aj v histórii perfektné plánovanie. Stratégiu i taktiku. Poznáme z histórie mená úspešných generálov. Poznáme však tiež mená a značky podnikov, ktoré zhoreli ako fakľa, pretože v plánovaní urobili chybu. Ktoré nedokázali zhodnotiť budúce možné ohrozenia. Príkladom je známa Nokia, známy Kodak. A možno i váš známy, ktorý kvôli COVID-19 zatvoril svoju prevádzku.
Nevenovali pozornosť aktuálnym trendom, či len rozvoju rezerv a skrachovali.
Strategické plánovanie pozerá roky dopredu a predvída rôzne scenáre vývoja ako i opatrenia ako ich eliminivať.
Ako vytvoriť stratégiu?
V rámci vytvárania stratégie skúmame vonkajšie aj vnútorné prostredie. Zvažujeme aj faktory, ktoré neviete ovplyvniť. Hľadáme príležitosti, ale vidíme aj ohrozenia. Skúmame politické, sociálne, legislatívne, technologické a ekonomické faktory konkrétne vplývajúce na vaše podnikanie. Zohľadňujeme segmenty konkurenčného prostredia, vnútorné prostredie podniku, definujeme pre významné oblasti pôsobenia silné a slabé stránky, príležitosti i ohrozenia.
Zakomponovať do stratégie online reklamu? Nebude to veľmi drahé? Koľko to bude stáť?
Neznalosť odpovedí a ich úlohy v plánovaní je, žiaľ, častá realita a príčina neúspechu.
Podnikanie je v podmienkach hyperkonkurencie vo svete čoraz ťažšie a ťažšie. Prežijú najschopnejší a naprispôsobovejší. Ako efektívnu stratégiu prežitia vytvoriť? Zdá sa vám to zložité?
Vašu stratégiu si vezmeme na starosť
Stratégia a online marketing
Text vyššie nesúvisí s online marketingom. Na pohľad. Úlohou marketingu je dosiahnuť stanovené ciele. Stanovovanie cieľov súvisí s plánovaním, a dlhodobé plánovanie súvisí so stratégiou. Sme opäť pri stratégii.
Nedostatočná alebo neexistujúca stratégia môže znamenať nejasné, alebo nedosiahnuteľné ciele, tiež veľké riziká, alebo len nevyužitie skutočných možností.
Online marketing je jednou z ciest k dosahovaniu cieľov, ktorá zohráva v poslednom desaťročí oveľa významnejšiu úlohu než si podnikatelia pripúšťajú. Predstavuje kanál, ktorý by mal byť previazaný s celkovou stratégiou. Vyžaduje podstatne širší a hlbší pohľad ako len orientácia na reklamu v Google, alebo na Facebooku. Vyžaduje znalosť prostredia, cieľových skupín, psychológie jednania s nimi, znalosť produktov i pravidiel reklamných kanálov.
Realita strategického manažmentu
Z rozhovorov s klientami vieme, že množstvo reklamných špecialistov stavia v súčasnosti úspech výlučne na online marketingu. Je možný i taký scenár, avšak len v prípade, že online špecialista rozumie celému procesu, podnikaniu a je schopný kampaň napasovať ku všetkým aktivitám a k hlavným a reálnym cieľom.
Naše kampane predchádzajú neefektívnemu čerpaniu rozpočtu a skúsenosť ukazuje, že aktívne pomáhajú dosiahovaniu cieľov za kratšie obdobie.
Služby, marketingové a obchodné stratégie
U nás získate na mieru vypracovanú marketingovú a v prípade dohody i obchodnú stratégiu v písomnej forme. Teda niečo, k čomu sa viete vždy vrátiť, porovnať, vyhodnotiť. Rozsah záleží na odbore podnikania a náročnosti. Stratégia môže mať 30, ale aj 200 strán. Každá obsahuje reálnu analýzu makroprostredia - politické, sociálne, kultúrne, ekonomické a technologické faktory ovplyvňujúce vaše podnikanie a ich hodnotenie. Teda významné zhrnutie príležitostí a ohrození prichádzajúcich z vonkajšieho prostredia. Súčasťou stratégie môže byť po dohode tiež analýza konkurenčného prostredia.