Analýza kľúčových slov pre Google Ads inak

Analýza kľúčových slov

Výber správnych kľúčových slov pre reklamu vo vyhľadávaní Google Ads (Adwords), či iné PPC systémy je stále horúcou témou. Existuje mnoho známych spôsobov a tipov ako nájsť a overiť správne kľúčové slová. V tomto článku sa na to pozrieme cez vedeckú štúdiu a trochu iným spôsobom ako je bežné.

Nákupný úmysel kľúčového slova

Inzerent musí dobré zvážiť takzvaný nákupný úmysel kľúčového slova. V rámci notoricky známeho STDC modelu, ktorý popisuje 4 nákupné fázy zákazníka patrí reklama vo vyhľadávaní medzi druhú a tretiu fázu. Znamená to, že ten čo niečo hľadá, buď uvažuje, čo znamená druhú fázu THINK, alebo sa jedná o tretiu fázu DO, kde je už pripravený urobiť konkrétnu akciu. Spotrebiteľ, ktorý je ochotný urobiť konkrétnu akciu, je zlatou baňou pre reklamu vo vyhľadávaní. 

Vedecká štúdia

Vedecká štúdia  Michaela Scholza a kolektívu  ukázala, že konverzný pomer spotrebiteľov, ktorý využili interné vyhľadávanie na webe, bol výrazne vyšší ako u tých, ktorý toto vyhľadávanie nevyužili. Na základe ich zistení a dôkazov sa kľúčové slová z interného vyhľadávania zdajú byť dobrou predikciou kľúčových slov pre reklamné kampane, taktiež aj na definovanie vstupných stránok.  Výsledky ich 83 dňového výskumu na európskom elektronickom obchode  sú v tabuľke 1.

VariabilnéŽiadne interné vyhľadávanieInterné vyhľadávanie
Celkový počet návštevníkov obchodu116,97 mil.27,71 mil.
Priemerný počet návštevníkov obchodu za deň1 409 325333 840
Percento návštevníkov obchodu, ktorí sa poradili a35,52%42,95%
všeobecný vyhľadávací modul pred vstupom do obchodu  
Priemerný počet kupujúcich za deň21,41924 908
Priemerný konverzný pomer (CVR)1.527,46

Zdroj: Scholtz, & brenner  & Hinz, 2019

Tip na záver

Ak ešte interné vyhľadávacie okienko vo vašom elektronickom obchode nevyužívate, skúste ho nechať vytvoriť. Ak už okienko máte, skúste jednotlivé vyhľadávacie výrazy analyzovať, taktiež analyzovať vstupné stránky a porovnávajte konverzný pomer.

Scholz, Michael; Brenner, Christoph; Hinz, Oliver (2019). AKEGIS: automatic keyword generation for sponsored search advertising in online retailing. Decision Support Systems, 119(), 96–106. doi:10.1016/j.dss.2019.02.001 

About The Author

Ďalšie články

Koľko-stojí-reklama-na-Youtube-Profital

Koľko stojí reklama na Youtube?

Cenník reklamy na Youtube, prípadne nejaká presná cena za reklamu neexistuje. Avšak, tento druh reklamy je jeden z najlacnejších. Cena je to posledné, čoho by ste sa mali pri Youtube reklame obávať. O tom, koľko vás bude reklama na Youtube stáť, rozhoduje mnoho parametrov. Náklady na produkciu videa Prvým parametrom ktorý by ste mali zvažovať, sú …

Koľko stojí reklama na Youtube? Čítať viac

5 rád ako zvýšiť návštevnosť e-shopu

Stránku máte spustenú, no návštevnosť stagnuje? Nemusí byť problém v samotnom webe. Spísali sme pre vás päť tipov, ako návštevnosti vašej stránky pomôcť. Ak rozbiehate e-shop, alebo ponúkate služby či produkty prostredníctvom webovej stránky, jej návštevníci sú pre vás absolútnym základom. Čo však robiť, keď neprichádzajú? Máme pre vás päť účinných tipov, ako na vašu …

5 rád ako zvýšiť návštevnosť e-shopu Čítať viac

Čo-je-content-marketing-Profital

Čo je content marketing a ako pomáha?

Začuli ste slovné spojenie content marketing, avšak presne neviete, čo to znamená? Tento článok vám pomôže porozumieť, čo je obsahový marketing a ako vie pomôcť nielen konkurencii, ale aj vašej firme. Slovné spojenie content marketing sa nevyhne nikomu, kto čo i len pričuchne k online marketingu. Content marketing, v slovenčine obsahový marketing, je mimoriadne dôležitou …

Čo je content marketing a ako pomáha? Čítať viac

HAPPY-SK s.r.o
Brezová 1146/65A
90023 Viničné